zondag 29 juli 2012

Vandaag stond er een 14 km op het schema, via googlemaps een mooi rondje via Dorkwerd gepland. Zo'n 16 km, ook nog wat uitloop afstand. Maar waar het op googlemaps dan zo makkelijk lijkt... Al na 4 km kom ik dat weggetje langs het kanaal niet vinden. Dus maar even stilstaan en googlemaps raadplegen. Klein stukje omgelopen maar toch aardig goed opweg. En dus weer verder. Op zo'n 7 km begon het weer wat te betrekken. Wie het groningerlandschap niet kent, de weg naar Dorkwerd is open. Een landweggetje. Om te voorkomen dat ik in het open veld loop als de onweer losbarst de route omgegooid. Op de 8 km de eerste buien. Mijn telefoon zat al in een waterdicht hoesje, maar mijn ipod moedus onder een boom weer even stil gestaan om dit te regelen. Natuurlijk gaat de ipod dan weer even moeilijk doen omdat er allerlei knopjes ingedrukt worden. Dit keer de teller gewoon door laten lopen, denk een minuutje stil gestaan. Via Zernike campus en de eikenlaan weer terug.

En als je dan richting de 14 km gaat en de ipod begint af te tellen dan realiseer ik mij dat ik eigenlijk al vanaf het begin had besloten dat het een 15 km zou worden. Eenmaal een 15 km gelopen dan loop je niet een week later 'maar' 14. Want ja, als je dan toch al 1 uur en 29 minuten aan het lopen bent dan maken die laatste 5 minuten ook niks meer uit.

Al met al een lange 15 km qua tijd, met al die tussenstops. Gelukkig zit er op Nike+ een pauze knop waardoor ik de teller op pauze kon zetten en die dus alleen mijn looptijd heeft geregisteerd:

Mijn tweede 15 km en een verbetering van een kleine 2 minuten. Ik ben helemaal klaar voor de 15 km van de ZUIDHORuN voor Femke, voor Metakids http://www.metakids.nl/actie/detail/id-83/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten