zondag 22 juli 2012

De benen bepaalden het tempo

Je hebt van die dagen dan bepalen je benen het tempo. Vandaag was zo'n dag. In de planning stond een 40 minuten loop, de derde training van deze week. Ervaring heeft mij geleerd dat mezelf voornemen een bepaalde tijd of afstand te lopen averechts werkt. Als ik bedenk een PR te lopen, loop ik ineens langzamer dan normaal. Als ik mij voorneem om rustig de tijd uit te lopen loop ik geregeld een tijd waar ik mijzelf over verbaas.

Vandaag was zo'n dag, zo eentje waarbij je achter je eigen benen aan loopt te hijgen. Voor de middagwarmte aan om 10:00 lopen in het ochtendzonnetje. Met wind mee in de volle zon was het afzien, maar het tempo bleef aardig hoog. Vol energie, vol motivatie. Heb ik geregeld geen zin om te gaan hardlopen, vanmorgen kon ik niet wachten om te gaan hardlopen. Nu de actie officieel is en de eerste donatie al zijn ontvangen loop ik harder dan ooit! Waar ik, na een harde start, meestal halverwege mijn tempo terug neem ging het vandaag helemaal super. Heerlijk om na 20 minuten om te draaien, de zon in je rug te krijgen en de wind tegen, verkoeling! Het resultaat van de training van vandaag was dan ook een PR tijd! 5 minuut 47 per km gemiddeld

Hardlopen doe ik (meestal) alleen. Maar achter de schermen krijg ik dagelijks support. Praktisch: zo supporteren mijn ouders door bij te dragen aan materiaal kosten (paar goede schoenen). Maar komen ze ook aan fietsen met water op de (iets te) warme dagen. Mijn ouders zijn trouwe supporters en zij komen met de laatste tips en trucs. Door het Nike+ systeem volgt menigeen mijn trainingen van de afgelopen maanden of delen lieve vrienden mij hun trainingen ter motivatie en vergelijking. De ZUIDHORuN 15 kilometer is ontstaan na een pep-talk: 'Dat kan je best.' Lieve vriendinnen die graag mee willen lopen. En nog veel meer... Lopen doe ik in mijn eentje maar wordt mede mogelijk gemaakt door zo velen die ervoor zorgen dat ik het schema van drie keer per week uitvoer. Waarbij er één altijd meeloopt mij het belangrijkste leerde wat nodig was: doorzettingsvermogen en dat is natuurlijk mijn lieve zus!

De eerste donaties zijn al binnen en daar ben ik súper blij mee en dankbaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten